Przejdź do ćwiczenia:
Memory
Przejdź do tematu:
Ułamki dziesiętne: zapis słowny
Włącz tryb pełnoekranowy
Ćwicz bez ograniczeń

Korzystasz z platformy z limitem dziennym na liczbę odpowiedzi. Aby zwiększyć limit lub uzyskać dostęp do konta z licencją, zaloguj się.

Zaloguj się
Pokaż wyjaśnienie do tematu
E9M
Udostępnij

QR kód

Kod QR można zeskanować np. telefonem komórkowym i przejść bezpośrednio do danego ćwiczenia lub zestawu przykładów.

Kod / krótki adres

Trzyznakowy kod można wpisać w pasku wyszukiwania, jest on również częścią skróconego adresu.

Skopiuj kliknięciem.

E9M

Ułamki dziesiętne: zapis słowny

Ułamki (liczby) dziesiętne możemy czytać na różne sposoby. W szkole zazwyczaj używamy określeń takich jak „dziesiąte“, „setne“ i „tysięczne“, które oznaczają, ile cyfr występuje po przecinku. Przecinek czytamy jako „i“.

0,1 = „jedna dziesiąta“
0,01 = „jedna setna“
0,001 = „jedna tysięczna“
3,4 = „trzy i cztery dziesiąte“
0,25 = „dwadzieścia pięć setnych“
42,007 = „czterdzieści dwa i siedem tysięcznych“

W życiu codziennym bardzo często używamy bardziej „łopatologicznego" sposobu, czyli po prostu czytamy wszystkie liczby po kolei, a oddzielający je przecinek czytamy po prostu jako... „przecinek“.

4,23 = „cztery przecinek dwadzieścia trzy“
21,508 = „dwadzieścia jeden przecinek pięćset osiem“

Czasem ułamek dziesiętny możemy również przeczytać tak, jakby był ułamkiem zwykłym, lub opisowo:

0,5 = „jedna druga, połowa“
3,5 = „trzy i pół“
0,25 = „jedna czwarta, ćwierć“
Zamknij

Ułamki dziesiętne: zapis słowny (trudne)

Bezbłędnie





Wielkość kart: małe | średnie | duże

Rozwiązane:



NAPISZ DO NAS

Twoja wiadomość została wysłana. Dziękujemy.

Napisz do nas

Jesteś w kropce?

Najpierw przejrzyj najczęściej zadawane pytania:

FAQ

Czego dotyczy wiadomość?

Po prostu wiadomość Treści Sterowanie Logowanie Licencje